Spektrum VRANOVSKÉ NOVINKY
Spektrum VRANOVSKÉ NOVINKY

Jaroslav Žídek „hviezdičkoval“ reštauráciu už aj vo Vranove

Správy / Rozhovory / Jaroslav Žídek „hviezdičkoval“ reštauráciu už aj vo Vranove

Jaroslav Žídek „hviezdičkoval“ reštauráciu už aj vo Vranove

Reláciu, ktorú vysiela súkromná televízia pod názvom Áno, šéfe! netreba nikomu predstavovať. Hlavným protagonistom je Jaroslav Žídek, ktorý radí reštauráciám čo majú vo svojich prevádzkach zlepšiť, resp. ako pritiahnuť viac zákazníkov. Túto autoritu medzi kuchármi si k sebe zavolali aj manželia Škurlovci, ktorí sú majiteľmi reštaurácie Bonnes. Uplynulý štvrtok sa vysielala práve časť, ktorá sa natáčala práve z tejto vranovskej reštaurácie. S myšlienkou zavolať si Žideka sa začali pohrávať po zhliadnutí reklamy, v ktorej videli majiteľa jednej reštaurácie rozprávať o tom ako mu ako mu návšteva tohto renomovaného kuchára pomohla zvýšiť rentabilitu svojho podniku. Po vzájomnej dohode s kuchárom sa rozhodli zaregistrovať do relácie Áno, šéfe! „Myslela som si, že sa nám tak skoro neozvú, keďže na Slovensku je kvantum reštaurácii, ale na naše prekvapenie sa nám ozvali hneď na druhý deň s tým, či si môžu prísť pozrieť našu reštauráciu. Prišla k nám dramaturgička, režisér a kameramanka, ktorí boli z našej reštaurácie nadšení a akurát som manželovi vravela, že neviem či to len hrajú, alebo sú naozaj až takí uchvátení. Pri odchode nám povedali, že sa nám ozvú. Samozrejme sme rátali s tým, že to určite nebude hneď,“ povedala Ľudmila Škurlová s tým, že hlavným dôvodom tejto iniciatívy bolo zvýšenie návštevnosti reštaurácie bez toho, aby museli znižovať ceny. Podmienkou vraj bolo, aby bolo prevádzkovanie reštaurácie hlavnou pracovnou aktivitou, keďže J. Žídek už nemá záujem spolupracovať s niekým, kde to nemá zmysel. Ak má niekto aj iný príjem nemôže sa tomu totiž venovať na sto percent. „Ozvali sa nám v pondelok s tým, že vo štvrtok sú u nás. Keď k nám prišli, zhodou okolností sme tu mali stretávku po 50-tich rokoch. Bolo to dopredu naplánované, takže sme to nemohli zrušiť a v podstate aj oni nám povedali, aby sme fungovali tak ako stále, aby sme zbytočne nič nevymýšľali,“ ozrejmila Ľ.Škurlová. Do reštaurácie prišli vo štvrtok poobede a ako je už u Žídeka zvykom, objednal si hneď niekoľko jedál, ktoré počas ochutnávky hodnotil. Väčšinou sa nezvykne vyjadrovať pochvalne slovko „výborné“ si zaslúžila nielen studená polievka, ale aj kuracie prsia. „Potom sme si k nemu sadli a on to komentoval. Hodnotil, čo je na tom dobré, čo zase zlé. Povedal, že sa to dá jesť, čo nám produkčný interpretoval ako pochvalu,“ vysvetlil majiteľ reštaurácie Jozef Škurla. Ako samy povedali, zo začiatku boli pred kamerou všetci takí strnulí, ale keď sa kamery vypli, napätosť opadla. „V piatok potom prišli v čase obedového menu na výdaj do kuchyne. Sme radi, že ani vtedy kritika nedopadla najhoršie,“ priblížil majiteľ reštaurácie Bonnes. Jaroslav Žídek sa zaujímal aj to, odkiaľ berú všetky potraviny. „My ich totiž berieme od mojich rodičov, keďže ja pochádzam z dediny a moji rodičia pestujú zeleninu a ovocie u seba na záhrade. Zavreli sme teda prevádzku o tretej poobede a išli sme k mojim rodičom. Židek sa dopočul od nejakého známeho, že sú u nás známe rusínske vyprážané pirohy. Ja som povedal, že moja mama je rusínskeho pôvodu a že ona to bude určite vedieť. Samozrejme, keďže na druhý deň sme mali variť, tak si hneď nazbierali suroviny aj na ďalší deň. Otec vytiahol domácu čerešňovicu, keďže ich chcel trochu pohostiť,“ objasnil J. Škurla s tým, že večer sa ešte štáb vybral na nákup do Košíc, kde dokúpili teľacie aj jahňacie mäso, keďže je v našom meste s týmito surovinami trochuproblém. V sobotu sa spolu s Jarom Žídekom aj s celým štábom vybrali na huby do Juskovej Voli. Počasie im veľmi neprialo, keďže skoro celý deň pršalo. „Huby sme až na jednu nenašli, ale za to sme našli dve prázdne fľaše od vína. Nakoniec sme kúpili nejaké huby od jedného pána. My sme tam aj dosť neskoro prišli. Na huby treba ísť o piatej ráno, my sme išli o deviatej, takže možno aj preto sme nič iné nenašli,“ povedal J. Škurla. Následne sa vrátili naspäť do reštaurácie a celý deň pripravovali menu na nedeľňajší obed. „Pozvali sme sem našich stálych zákazníkov, ktorí k nám chodia pravidelne. V nedeľu sme ponúkali degustačné menu, ktoré pozostávalo zo siedmich chodov. Všetko toto sa chystalo v podstate sobotu. Večer sme ešte išli do kostola na večernú omšu, ale to už bolo bez kamier,“ upresnila majiteľka Bonnes. „Mňa ešte zaúčal ako by sme mali zlepšiť služby vo večerných hodinách. To znamená, lepšie stolovanie a servis, mať ponuku lepších vín, podávať tie vína do karáf, čiže mi vysvetľoval tzv. dekantovanie. Jednoducho, aby sa tá úroveň dvihla nielen kuchyňou, ale aj spôsobom podávania jedla. Večerami stolujeme už trošku slávnostnejšie, cez obed sa to jednoducho nedá,“ priblížil J. Škurla. V nedeľu sa natáčalo doma u Škurlovcov, keďže si štáb chcel ešte natočiť nejaké vyjadrenia v domácom prostredí. „O jedenástej sme sa vrátili opäť do reštaurácie, kde sme dokončili a podávali degustačné menu. Skončili sme s ochutnávkou o tretej poobede,“ dodali s úsmevom manželia Škurlovci. „V podstate nám Jardo Žídek pri príprave ukázal aký je detailista. Napríklad, keď sme podávali degustačné porcie, každá z nich bola skoro navlas rovnaká. V podstate ako keby ich dával vonku cez stroj. Každé jedlo, ktoré podávame by malo byť podľa neho jednoliate. Ja som rada, že nám nezmenil charakter reštaurácie. My sme ho v podstate volali aj preto, aby nám niekto skúsený potvrdil, že to čo robíme je dobré a čo sa dá ešte zlepšiť. Alebo to robíme zle a sa na to vykašleme. Povedal nám, že, že sme na dobrej ceste , no stále sa dá zlepšovať. V podstate nám to potvrdil niekto, kto má viac skúseností a je nejaká autorita vo svojom obore,“ doplnila Ľ. Škurlová. Jaroslav Žídek sa vrátil ako zvyčajne na kontrolu o mesiac, aj s celým štábom. „Zhodou okolností prišiel v čase siesty. My sme tu našťastie boli. Objednal si nejaké jedlá. Všetky jedlá mu dá sa povedať chutili. Akurát nám trochu skritizoval zemiakovo-žemľové knedle, ktoré sa nám nepodarili. Musím povedať, že jeho rady s našou predstavou o chode reštaurácie dosť korešpondujú,“ ozrejmili majitelia reštaurácie. „Určite sme mali z neho dobrý pocit. Rozoberali sme s ním nielen gastronómiu, ale aj chod prevádzky. Ukázal nám veľa nových vecí, ale mnoho nám aj potvrdil. Napríklad manžel viackrát navrhoval, aby sme si dali poobede siestu, lebo v tom čase je aj tak minimum zákazníkov, ja som sa obávala, že zákazníci k nám nebudú chodiť. Jardo jeho slová len potvrdil. Sám povedal, aby sme dali siestu, pracovali len 5 dní v týždni, venovali sa rodine a tak nám stačí fungovať na jednej smene. Preto máme teraz zatvorené v nedeľu a v pondelok. V nedeľu sa venujeme rodine a pondelok si nechávame na úrady, zásobovanie a zostavenie nového menu. Siesta tiež nefunguje výlučne ako oddychový čas, ale aj ako čas na upratanie po obedoch a na kvalitnú prípravu na večer. Kuchár Filip je v kuchyni od rána, aj on potrebuje odpočinok. Táto pracovná doba nám urobila trošku poriadok v systéme. Boli sme stále unavení. Tým, že sme stále len pracovali, bolo vidieť aj na kvalite. Mali sme jednoducho pocit, že to nemá hlavu ani pätu,“ zhodnotili štvordňové pôsobenie Jaroslava Žídeka manželia Škurlovci s tým, že určite neľutujú, že ho do svojej reštaurácie zavolali. Renomovaný šéfkuchár udelil Bonnes tri hviezdičky z piatich s tým, že je to reštaurácia kde by sa išiel sám najesť, keďže sú to zatiaľ poloprofesionáli a ich práca je na dobrej ceste. Chutnosť a kvalitu jedál potvrdzujú aj samotní návštevníci, ktorí sa pravidelne do Bonnes vracajú, keďže rozmanitosťou aj kvalitou sa značne líšia od viacerých podnikov v meste.

Jaroslav Žídek „hviezdičkoval“ reštauráciu už aj vo Vranove

Správy / Rozhovory / Jaroslav Žídek „hviezdičkoval“ reštauráciu už aj vo Vranove

Jaroslav Žídek „hviezdičkoval“ reštauráciu už aj vo Vranove

Reláciu, ktorú vysiela súkromná televízia pod názvom Áno, šéfe! netreba nikomu predstavovať. Hlavným protagonistom je Jaroslav Žídek, ktorý radí reštauráciám čo majú vo svojich prevádzkach zlepšiť, resp. ako pritiahnuť viac zákazníkov. Túto autoritu medzi kuchármi si k sebe zavolali aj manželia Škurlovci, ktorí sú majiteľmi reštaurácie Bonnes. Uplynulý štvrtok sa vysielala práve časť, ktorá sa natáčala práve z tejto vranovskej reštaurácie. S myšlienkou zavolať si Žideka sa začali pohrávať po zhliadnutí reklamy, v ktorej videli majiteľa jednej reštaurácie rozprávať o tom ako mu ako mu návšteva tohto renomovaného kuchára pomohla zvýšiť rentabilitu svojho podniku. Po vzájomnej dohode s kuchárom sa rozhodli zaregistrovať do relácie Áno, šéfe! „Myslela som si, že sa nám tak skoro neozvú, keďže na Slovensku je kvantum reštaurácii, ale na naše prekvapenie sa nám ozvali hneď na druhý deň s tým, či si môžu prísť pozrieť našu reštauráciu. Prišla k nám dramaturgička, režisér a kameramanka, ktorí boli z našej reštaurácie nadšení a akurát som manželovi vravela, že neviem či to len hrajú, alebo sú naozaj až takí uchvátení. Pri odchode nám povedali, že sa nám ozvú. Samozrejme sme rátali s tým, že to určite nebude hneď,“ povedala Ľudmila Škurlová s tým, že hlavným dôvodom tejto iniciatívy bolo zvýšenie návštevnosti reštaurácie bez toho, aby museli znižovať ceny. Podmienkou vraj bolo, aby bolo prevádzkovanie reštaurácie hlavnou pracovnou aktivitou, keďže J. Žídek už nemá záujem spolupracovať s niekým, kde to nemá zmysel. Ak má niekto aj iný príjem nemôže sa tomu totiž venovať na sto percent. „Ozvali sa nám v pondelok s tým, že vo štvrtok sú u nás. Keď k nám prišli, zhodou okolností sme tu mali stretávku po 50-tich rokoch. Bolo to dopredu naplánované, takže sme to nemohli zrušiť a v podstate aj oni nám povedali, aby sme fungovali tak ako stále, aby sme zbytočne nič nevymýšľali,“ ozrejmila Ľ.Škurlová. Do reštaurácie prišli vo štvrtok poobede a ako je už u Žídeka zvykom, objednal si hneď niekoľko jedál, ktoré počas ochutnávky hodnotil. Väčšinou sa nezvykne vyjadrovať pochvalne slovko „výborné“ si zaslúžila nielen studená polievka, ale aj kuracie prsia. „Potom sme si k nemu sadli a on to komentoval. Hodnotil, čo je na tom dobré, čo zase zlé. Povedal, že sa to dá jesť, čo nám produkčný interpretoval ako pochvalu,“ vysvetlil majiteľ reštaurácie Jozef Škurla. Ako samy povedali, zo začiatku boli pred kamerou všetci takí strnulí, ale keď sa kamery vypli, napätosť opadla. „V piatok potom prišli v čase obedového menu na výdaj do kuchyne. Sme radi, že ani vtedy kritika nedopadla najhoršie,“ priblížil majiteľ reštaurácie Bonnes. Jaroslav Žídek sa zaujímal aj to, odkiaľ berú všetky potraviny. „My ich totiž berieme od mojich rodičov, keďže ja pochádzam z dediny a moji rodičia pestujú zeleninu a ovocie u seba na záhrade. Zavreli sme teda prevádzku o tretej poobede a išli sme k mojim rodičom. Židek sa dopočul od nejakého známeho, že sú u nás známe rusínske vyprážané pirohy. Ja som povedal, že moja mama je rusínskeho pôvodu a že ona to bude určite vedieť. Samozrejme, keďže na druhý deň sme mali variť, tak si hneď nazbierali suroviny aj na ďalší deň. Otec vytiahol domácu čerešňovicu, keďže ich chcel trochu pohostiť,“ objasnil J. Škurla s tým, že večer sa ešte štáb vybral na nákup do Košíc, kde dokúpili teľacie aj jahňacie mäso, keďže je v našom meste s týmito surovinami trochuproblém. V sobotu sa spolu s Jarom Žídekom aj s celým štábom vybrali na huby do Juskovej Voli. Počasie im veľmi neprialo, keďže skoro celý deň pršalo. „Huby sme až na jednu nenašli, ale za to sme našli dve prázdne fľaše od vína. Nakoniec sme kúpili nejaké huby od jedného pána. My sme tam aj dosť neskoro prišli. Na huby treba ísť o piatej ráno, my sme išli o deviatej, takže možno aj preto sme nič iné nenašli,“ povedal J. Škurla. Následne sa vrátili naspäť do reštaurácie a celý deň pripravovali menu na nedeľňajší obed. „Pozvali sme sem našich stálych zákazníkov, ktorí k nám chodia pravidelne. V nedeľu sme ponúkali degustačné menu, ktoré pozostávalo zo siedmich chodov. Všetko toto sa chystalo v podstate sobotu. Večer sme ešte išli do kostola na večernú omšu, ale to už bolo bez kamier,“ upresnila majiteľka Bonnes. „Mňa ešte zaúčal ako by sme mali zlepšiť služby vo večerných hodinách. To znamená, lepšie stolovanie a servis, mať ponuku lepších vín, podávať tie vína do karáf, čiže mi vysvetľoval tzv. dekantovanie. Jednoducho, aby sa tá úroveň dvihla nielen kuchyňou, ale aj spôsobom podávania jedla. Večerami stolujeme už trošku slávnostnejšie, cez obed sa to jednoducho nedá,“ priblížil J. Škurla. V nedeľu sa natáčalo doma u Škurlovcov, keďže si štáb chcel ešte natočiť nejaké vyjadrenia v domácom prostredí. „O jedenástej sme sa vrátili opäť do reštaurácie, kde sme dokončili a podávali degustačné menu. Skončili sme s ochutnávkou o tretej poobede,“ dodali s úsmevom manželia Škurlovci. „V podstate nám Jardo Žídek pri príprave ukázal aký je detailista. Napríklad, keď sme podávali degustačné porcie, každá z nich bola skoro navlas rovnaká. V podstate ako keby ich dával vonku cez stroj. Každé jedlo, ktoré podávame by malo byť podľa neho jednoliate. Ja som rada, že nám nezmenil charakter reštaurácie. My sme ho v podstate volali aj preto, aby nám niekto skúsený potvrdil, že to čo robíme je dobré a čo sa dá ešte zlepšiť. Alebo to robíme zle a sa na to vykašleme. Povedal nám, že, že sme na dobrej ceste , no stále sa dá zlepšovať. V podstate nám to potvrdil niekto, kto má viac skúseností a je nejaká autorita vo svojom obore,“ doplnila Ľ. Škurlová. Jaroslav Žídek sa vrátil ako zvyčajne na kontrolu o mesiac, aj s celým štábom. „Zhodou okolností prišiel v čase siesty. My sme tu našťastie boli. Objednal si nejaké jedlá. Všetky jedlá mu dá sa povedať chutili. Akurát nám trochu skritizoval zemiakovo-žemľové knedle, ktoré sa nám nepodarili. Musím povedať, že jeho rady s našou predstavou o chode reštaurácie dosť korešpondujú,“ ozrejmili majitelia reštaurácie. „Určite sme mali z neho dobrý pocit. Rozoberali sme s ním nielen gastronómiu, ale aj chod prevádzky. Ukázal nám veľa nových vecí, ale mnoho nám aj potvrdil. Napríklad manžel viackrát navrhoval, aby sme si dali poobede siestu, lebo v tom čase je aj tak minimum zákazníkov, ja som sa obávala, že zákazníci k nám nebudú chodiť. Jardo jeho slová len potvrdil. Sám povedal, aby sme dali siestu, pracovali len 5 dní v týždni, venovali sa rodine a tak nám stačí fungovať na jednej smene. Preto máme teraz zatvorené v nedeľu a v pondelok. V nedeľu sa venujeme rodine a pondelok si nechávame na úrady, zásobovanie a zostavenie nového menu. Siesta tiež nefunguje výlučne ako oddychový čas, ale aj ako čas na upratanie po obedoch a na kvalitnú prípravu na večer. Kuchár Filip je v kuchyni od rána, aj on potrebuje odpočinok. Táto pracovná doba nám urobila trošku poriadok v systéme. Boli sme stále unavení. Tým, že sme stále len pracovali, bolo vidieť aj na kvalite. Mali sme jednoducho pocit, že to nemá hlavu ani pätu,“ zhodnotili štvordňové pôsobenie Jaroslava Žídeka manželia Škurlovci s tým, že určite neľutujú, že ho do svojej reštaurácie zavolali. Renomovaný šéfkuchár udelil Bonnes tri hviezdičky z piatich s tým, že je to reštaurácia kde by sa išiel sám najesť, keďže sú to zatiaľ poloprofesionáli a ich práca je na dobrej ceste. Chutnosť a kvalitu jedál potvrdzujú aj samotní návštevníci, ktorí sa pravidelne do Bonnes vracajú, keďže rozmanitosťou aj kvalitou sa značne líšia od viacerých podnikov v meste.

×

ZNAČKY: Vranovské NOVINKY SPEKTRUM Stropkov Vranov Týždenník Noviny Zaujímavosti Občan Šport Kultúra Pohotovosť

Realizácia © 2019 GRAND STUDIO, s.r.o. - tvorba propagačnej grafiky a webových stránok