Spektrum VRANOVSKÉ NOVINKY
Spektrum VRANOVSKÉ NOVINKY

Cyklistovi z Hencoviec sa stala osudnou cesta bez osvetlenia a reflexných prvkov

Správy / Policajné správy / Cyklistovi z Hencoviec sa stala osudnou cesta bez osvetlenia a reflexných prvkov

Na ceste medzi obcami Nižný Hrabovec a Hencovce vo vranovskom okrese došlo k dopravnej nehode medzi cyklistom a osobným autom. V čase okolo 21:00 hod. išiel 53-ročný muž z Hencoviec na bicykli po ceste I/18 v smere od obce Nižný Hrabovec na obec Hencovce. Bicykel bol bez predpísaného osvetlenia a cyklista nemal reflexné prvky ani prilbu. Zároveň na bicykli išiel v protismernej časti vozovky. Pri jazde uvedeným úsekom náhle stočil vedenie bicykla pred osobné auto Škoda Rapid, ktoré v tom čase prechádzalo okolo, pričom došlo k zrážke. „Cyklista utrpel ťažké zranenia, ktorým vo vranovskej nemocnici podľahol. Po nehode bol vodič (25r.) osobného auta podrobený dychovej skúške s negatívnym výsledkom. Prítomnosť alkoholu u cyklistu bude zistená vyšetrením krvi. Hmotná škoda bola vyčíslená na 300,- €. Polícia začala trestné stíhanie pre prečin usmrtenia. Na tele nebohého bola nariadená súdna pitva a k veci bol pribratý znalec z odboru doprava cestná,“ informoval hovorca Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Prešove Daniel Džobanik. 

Polícia v tejto súvislosti upozorňuje na dodržiavanie pravidiel cestnej premávky, aby jazda na bicykli bola bezpečná. D. Džobanik pripomenul, že na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Môžu ju použiť aj korčuliari a lyžiari, ale tak, aby neohrozili cyklistov. Kde takáto cestička nie je, jazdí sa pri pravom okraji vozovky a jednotlivo za sebou. Neprípustné je jazdiť bez držania riadidiel, držať sa iného vozidla, viesť druhý bicykel, ručný vozík, zviera a predmety, ktoré ohrozia cyklistu a ostatných účastníkov cestnej premávky. Tak ako vozidlá musia mať povinnú výbavu, aj bicykel musí spĺňať určité podmienky, aby mohli cyklisti bezpečne vyraziť na cesty. „Základným pravidlom je síce vidieť, a byť videný, ale je tu aj niekoľko ďalších rád pre bezpečnú jazdu bicyklom. Bicykel musí byť vybavený dvoma na sebe nezávislými účinnými brzdami, konce rúrok riadidiel musia byť ukončené napríklad zátkami alebo rukoväťou. Vzadu musí byť červené odrazové sklo svietiace dozadu. Môže byť nahradené odrazovými materiálmi na odeve alebo obuvi cyklistu. Reflexné pásy sa používajú na ľavej ruke a nohe. Reflexné prvky zvyšujú viditeľnosť v šere, v tme odrážajú svetlo späť k reflektorom auta až na vzdialenosť 200 metrov. Umožňujú vodičovi auta včas zareagovať a zabrániť nehode,“ uviedol D. Džobanik a dodal, že nad predným kolesom musí byť biele odrazové sklo. Odrazové sklá oranžovej farby musia byť na oboch stranách pedálov a na lúčoch kolies. Počas jazdy za zníženej viditeľnosti je dôležité riadne osvetlenie. Vpredu biele svetlo, prípadne biele prerušované svetlo do vzdialenosti 20 metrov. Vzadu červené svetlo, alebo aj prerušované, môže byť kombinované so zadným červeným odrazovým sklom. Kapacita svietivosti najmenej 1,5 hodiny bez prerušenia. Bicykel môže byť vybavený aj blatníkmi prekrývajúci celú šírku pneumatiky, krytom reťaze, pomocným sedadlom na prepravu dieťaťa a nosičom batožiny. „Za zníženej viditeľnosti musí mať cyklista na sebe reflexné prvky, alebo oblečený reflexný bezpečnostný odev. Mimo obce musí mať cyklista ochrannú prilbu a dieťa do 15 rokov aj v obci. Ak je na bicykli sedadlo na prepravu dieťaťa (musí mať pevné podpery na nohy), iba osoba staršia ako 15 rokov môže takto viezť osobu mladšiu ako 10 rokov. Aby cyklistická prilba plnila svoju funkciu, musí byť správne pripevnená. Musí mať zodpovedajúcu veľkosť a upevnená tak, aby sedela na temene hlavy, vodorovne s úrovňou očí. Prilba nesmie byť posunutá ani do čela a ani do tyla, aby chránila hlavu čo najlepšie,“ doplnil D. Džobanik

Cyklistovi z Hencoviec sa stala osudnou cesta bez osvetlenia a reflexných prvkov

Správy / Policajné správy / Cyklistovi z Hencoviec sa stala osudnou cesta bez osvetlenia a reflexných prvkov

Na ceste medzi obcami Nižný Hrabovec a Hencovce vo vranovskom okrese došlo k dopravnej nehode medzi cyklistom a osobným autom. V čase okolo 21:00 hod. išiel 53-ročný muž z Hencoviec na bicykli po ceste I/18 v smere od obce Nižný Hrabovec na obec Hencovce. Bicykel bol bez predpísaného osvetlenia a cyklista nemal reflexné prvky ani prilbu. Zároveň na bicykli išiel v protismernej časti vozovky. Pri jazde uvedeným úsekom náhle stočil vedenie bicykla pred osobné auto Škoda Rapid, ktoré v tom čase prechádzalo okolo, pričom došlo k zrážke. „Cyklista utrpel ťažké zranenia, ktorým vo vranovskej nemocnici podľahol. Po nehode bol vodič (25r.) osobného auta podrobený dychovej skúške s negatívnym výsledkom. Prítomnosť alkoholu u cyklistu bude zistená vyšetrením krvi. Hmotná škoda bola vyčíslená na 300,- €. Polícia začala trestné stíhanie pre prečin usmrtenia. Na tele nebohého bola nariadená súdna pitva a k veci bol pribratý znalec z odboru doprava cestná,“ informoval hovorca Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Prešove Daniel Džobanik. 

Polícia v tejto súvislosti upozorňuje na dodržiavanie pravidiel cestnej premávky, aby jazda na bicykli bola bezpečná. D. Džobanik pripomenul, že na bicykli sa jazdí predovšetkým po cestičke pre cyklistov. Môžu ju použiť aj korčuliari a lyžiari, ale tak, aby neohrozili cyklistov. Kde takáto cestička nie je, jazdí sa pri pravom okraji vozovky a jednotlivo za sebou. Neprípustné je jazdiť bez držania riadidiel, držať sa iného vozidla, viesť druhý bicykel, ručný vozík, zviera a predmety, ktoré ohrozia cyklistu a ostatných účastníkov cestnej premávky. Tak ako vozidlá musia mať povinnú výbavu, aj bicykel musí spĺňať určité podmienky, aby mohli cyklisti bezpečne vyraziť na cesty. „Základným pravidlom je síce vidieť, a byť videný, ale je tu aj niekoľko ďalších rád pre bezpečnú jazdu bicyklom. Bicykel musí byť vybavený dvoma na sebe nezávislými účinnými brzdami, konce rúrok riadidiel musia byť ukončené napríklad zátkami alebo rukoväťou. Vzadu musí byť červené odrazové sklo svietiace dozadu. Môže byť nahradené odrazovými materiálmi na odeve alebo obuvi cyklistu. Reflexné pásy sa používajú na ľavej ruke a nohe. Reflexné prvky zvyšujú viditeľnosť v šere, v tme odrážajú svetlo späť k reflektorom auta až na vzdialenosť 200 metrov. Umožňujú vodičovi auta včas zareagovať a zabrániť nehode,“ uviedol D. Džobanik a dodal, že nad predným kolesom musí byť biele odrazové sklo. Odrazové sklá oranžovej farby musia byť na oboch stranách pedálov a na lúčoch kolies. Počas jazdy za zníženej viditeľnosti je dôležité riadne osvetlenie. Vpredu biele svetlo, prípadne biele prerušované svetlo do vzdialenosti 20 metrov. Vzadu červené svetlo, alebo aj prerušované, môže byť kombinované so zadným červeným odrazovým sklom. Kapacita svietivosti najmenej 1,5 hodiny bez prerušenia. Bicykel môže byť vybavený aj blatníkmi prekrývajúci celú šírku pneumatiky, krytom reťaze, pomocným sedadlom na prepravu dieťaťa a nosičom batožiny. „Za zníženej viditeľnosti musí mať cyklista na sebe reflexné prvky, alebo oblečený reflexný bezpečnostný odev. Mimo obce musí mať cyklista ochrannú prilbu a dieťa do 15 rokov aj v obci. Ak je na bicykli sedadlo na prepravu dieťaťa (musí mať pevné podpery na nohy), iba osoba staršia ako 15 rokov môže takto viezť osobu mladšiu ako 10 rokov. Aby cyklistická prilba plnila svoju funkciu, musí byť správne pripevnená. Musí mať zodpovedajúcu veľkosť a upevnená tak, aby sedela na temene hlavy, vodorovne s úrovňou očí. Prilba nesmie byť posunutá ani do čela a ani do tyla, aby chránila hlavu čo najlepšie,“ doplnil D. Džobanik

×

ZNAČKY: Vranovské NOVINKY SPEKTRUM Stropkov Vranov Týždenník Noviny Zaujímavosti Občan Šport Kultúra Pohotovosť

Realizácia © 2019 GRAND STUDIO, s.r.o. - tvorba propagačnej grafiky a webových stránok