Východoslovenská energetika, a.s. zrušila vo Vranove kontaktné miesto

imrich.mako@vranovske.sk
Autor

Východoslovenská energetika, a.s. (VSE) otvorila kontaktné miesto vo Vranove nad Topľou v januári 2022. Po troch rokoch ho zatvára. Prednostka Okresného úradu vo Vranove nad Topľou Monika Lešková zareagovala zvolaním tlačového brífingu, na ktorom ju podporili poslanec Prešovského samosprávneho kraja Alfonz Kobielsky, primátor Ján Ragan a viacerí starostovia.

S iniciatívou zriadiť kontaktné miesta prišiel ešte v roku 2020 vtedajší prednosta Okresného úradu vo Vranove nad Topľou Alfonz Kobielsky. Argumentoval tým, že vranovský okres má viac ako 80 000 obyvateľov a je tretím najväčším v Prešovskom kraji. Oficiálnou cestou vtedy oslovil Slovenský plynárenský priemysel, a.s., Východoslovenskú energetiku, a.s. a Východoslovenskú distribučnú, a.s.

Úspechom sa skončilo rokovanie s VSE. Informáciu o ukončení prevádzkovania kontaktného miesta prijal s o to väčšou nevôľou, že, podľa jeho informácií, mala verejnosť o túto službu záujem. „Kontaktné miesto fungovalo najskôr v režime utorok – štvrtok. Keďže záujem bol taký obrovský, pribudla aj streda. Denne ho navštívilo 30 klientov. Týždenne je to 90 a mesačne 360 občanov, čo nie je nezanedbateľný počet. To, že sa kontaktné miesto ruší mi nie je ľahostajné, ale nie kvôli mne. Mrzí ma to kvôli ľuďom, ktorí jeho služby využívali,“ uviedol poslanec PSK Alfonz Kobielsky.

Nádej k znovuotvoreniu kontaktného miesta adresoval aj štátu. „Pokiaľ mám správne informácie, prostredníctvom ministerstva hospodárstva má 51%-tný podiel v tejto spoločnosti štát, preto by som chcel požiadať aj politikov, aby sa posnažili a toto kontaktné miesto bolo opäť otvorené,“ reagoval A. Kobielsky.

Prednostka Okresného úradu vo Vranove nad Topľou Monika Lešková pripomenula, že logisticky je najmä pre občanov vo vyššom veku prístupnejší Vranov nad Topľou, ako iné mestá. „Keď vezmeme do úvahy, že sa bavíme najmä o starších ľuďoch, dostať sa pre nich do Vranova nad Topľou je podstatne jednoduchšie, ako napr. do Humenného alebo Michaloviec. Ak nedôjde k prehodnoteniu rozhodnutia, takéto kontaktné miesto bude našim občanom určite chýbať,“ zdôraznila prednostka Monika Lešková.

Zrušenie kontaktného miesta bolo témou aj štvrtkového rokovania Mestského zastupiteľstva vo Vranove nad Topľou, ktoré schválilo uznesenie, v ktorom s týmto rozhodnutím VSE, a.s. nesúhlasí. Primátor Ján Ragan pripomenul, že v priebehu troch rokov preukázalo svoje opodstatnenie. „Náš okres sa demograficky vyvíja tak, že je tu veľa starších ľudí, ktorí majú problém cestovať do iných miest, resp. nedokážu si vybaviť veci on line. Osobný kontakt mal svoje opodstatnenie. Z pohľadu mesta Vranov nad Topľou je neprijateľné, ak bude toto kontaktné miesto zrušené,“ reagoval primátor Ján Ragan.

V roku 2020 mal vtedajší prednosta OÚ Alfonz Kobielsky podporu Združenia miesta a obcí vranovského regiónu. Nič sa na tom nemení ani dnes, čo zopakoval tajomník ZMOVR a starosta Hermanoviec nad Topľou Martin Ivan. Aj on upozornil na to, že opodstatnenosť kontaktného miesta má význam najmä pre občanov, ktorí nie sú v on line prostredí úplne doma. „Starší občania, ktorých v našom okrese nie je málo, často nemajú digitálne zručnosti, aby vedeli svoje požiadavky vybaviť elektronicky. Predsa len pre nich je priamy kontakt jednoduchší ako komunikovať s elektronickým automatom,“ dodal Martin Ivan.

Stanovisko spoločnosti Východoslovenská energetika a.s. k zatvoreniu pobočky v meste Vranov nad Topľou

Pobočku sme v meste otvorili začiatkom roka 2022 ako pilotný projekt. Od štandardných zákazníckych centier sa odlišovala tým, že bola pre zákazníkov otvorená iba tri dni v týždni a celú prevádzku realizoval externý partner. Súčasne sa odlišovala tým, že zákazníci tu mohli vybaviť výlučne základné požiadavky spojené s dodávkou energií.

Projekt sme vyhodnocovali každoročne. Môžeme povedať, že za ostatné obdobie priemerný denný počet obslúžených zákazníkov mierne klesol. Tiež sme zaznamenali klesajúci trend v počte registrácie nových zákazníkov. Zatvoriť vranovskú pobočku sme sa rozhodli aj z dôvodu, že jedným z našich cieľov je čoraz väčšia podpora digitálnej komunikácie a týmto spôsobom sme vybavovali aj požiadavky zákazníkov, ktoré boli nad rámec služieb poskytovaných na pobočke.

Naša zóna Moje VSE, prístupná na stránke vse.sk alebo aj ako aplikácia, prináša všetky výhody digitalizácie, ktoré sa spájajú s pohodlným prístupom k službám. Zákazníci tak majú okamžite k dispozícii podrobný prehľad všetkých svojich produktov a služieb, nie len elektriny či zemného plynu. Moje VSE tiež ponúka prehľad spotreby energií, prehľad faktúr a analýzu platieb. Zákazníci si môžu sami zmeniť výšku zálohových platieb a spôsob platby.

Obchodným rozhodnutím pobočku zatvárame, posledný deň obsluhy bol 27. február 2025. Zákazníci boli o tomto rozhodnutí informovaní prostredníctvom oznamu umiestneného na dverách pobočky a rovnako aj na webovej stránke www.vse.sk.

Naši zákazníci nás môžu aj naďalej kontaktovať online, telefonicky alebo osobne na najbližších zákazníckych centrách VSE v Humennom, Trebišove alebo v Michalovciach. VSE má celkovo 9 zákazníckych centier, čo v súčasnosti považujeme za dostačujúce.


Fotogaléria